Praktijk voor manuele-, fysiotherapie en kinderfysiotherapie

Hoofdpijnvrij fysiotherapie bij spanningshoofdpijn

Iedereen heeft wel is last van hoofdpijn, als hoofdpijn een paar keer per week of maand voorkomt dan heeft dat een grote impact. Hoe fijn zou het zijn om hoofdpijnvrij door het leven te gaan en geen last meer te hebben van spanningshoofdpijn. Hieronder leest u of u last heeft van spanningshoofdpijn en hoe FysioXL u van uw hoofdpijnklachten af kan helpen.

Er zijn verschillende soorten primaire en secundaire hoofdpijn waarbij spanningshoofdpijn en migraine het meest frequent voorkomen. Uit verschillende studies is gebleken dat fysiotherapie helpt bij spanningshoofdpijn, indien de volgende symptomen overeenkomen met uw hoofdpijnklachten dan is het aannemelijk dat u last heeft van spanningshoofdpijn.

• Hoofdpijn is aan beide zijde aanwezig
  • Drukken of strak van aard (niet pulserend)
  • Milde of matige pijn intensiteit
  • Niet verergerd door lopen of traplopen
  • Geen sprake van misselijkheid, overgevoeligheid voor geluid of licht

Als de klachten niet eenmalig zijn en u al een tijd last heeft van dit type hoofdpijn, of als dit in regelmatige episodes voorkomt, dan kunnen wij bij FysioXL u helpen. Wij werken op wetenschappelijke basis en zullen aan de hand van een vraaggesprek en een lichamelijk onderzoek alle aspecten in kaart brengen die invloed hebben op uw hoofdpijn. Als wij een compleet beeld hebben zullen we dit ook met u bespreken en de daaropvolgende therapie toelichten. De therapie kan bestaan uit verschillende handelingen die op u persoonlijk zijn afgestemd, zo kunt u denken aan:

• Schedelbasismassage als er sprake is van hoge spierspanning
  • Mobilisaties als de nekwervels niet soepel bewegen
  • Coördinatie training als er sprake is van een foutief beweeg patroon
  • Uithoudingsvermogen trainen als de stabiliserende spieren van de nek verzwakt zijn
  • Advies en informatie over uw klacht zodat u zelf meer grip krijgt op uw hoofdpijnklachten

Indien u uw type hoofdpijn herkend en graag hoofdpijnvrij door het leven wilt gaan dan biedt fysiotherapie een uitkomst. Als u een afspraak wilt inplannen, kunt u contact opnemen met een van onze locaties in Amsterdam, Zaandam, Purmerend of Hillegom. Onze contact informatie kunt u vinden via onze website www.fysioXL.nl.

U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen:

Zaandam: 075-6156946

Amsterdam: 020-6627462